ČeskyDeutschEnglish

Infocentrum Dubí - nabídka výletů, akcí a zajímavých míst  /  Místa

Průvodce - město Dubí a okolí



Oblast

Kategorie

Určeno pro


Oblast

Kategorie

Oblast

Kategorie

Oblast

Kategorie

Oblast

Kategorie

GPS:
50°43'10.90"N, 13°39'10.65"E

Bod zájmu: Kultura, Příroda

Určeno pro: Rodina, Senior, Školní kolektiv

Jak: Na kole, Pěšky

Praktické informace:

Mapa města Dubí a okolí

Načítám mapu…

Moldavská trať

Moldavská trať

Moldavská traťMoldavská trať

Moldavská horská dráha bývá někdy nazývána Krušnohorskou železnicí či Teplickým Semmeringem. Trať postavila Společnost Pražsko‑Duchcovské dráhy a jejím cílem bylo propojení severočeské hnědouhelné pánve se středními Čechami, Prahou a později se Saskem. Vlak na této trati překonává s pomocí tří viaduktů a dvou tunelů náročný horský terén. Železnice, spojující město Most přes Dubí s Moldavou v Krušných horách, se začala stavět v roce 1871. První úsek tratě z Mostu do Oseka byl slavnostně zprovozněn dne 18. 12. 1876. Během několika měsíců byl dokončen i další úsek do Hrobu, který byl předán do provozu 15. 5. 1877. V roce 1884 byl dokončen i poslední, nejnáročnější úsek přes Mikulov na Moldavu, kam první souprava vyjela 6. 12. 1884. Zahájením provozu došlo i k propojení se shodně dokončenou tratí v sousedním saském Rehefeldu. Osobní doprava odstartovala o půl roku později dne 18. 5. 1885 a na této trati jezdily i rychlíky z Prahy. Pro trať byla koncem 19. století vyvinuta parní lokomotiva řady 180, která zde po rekonstrukci přetrvala až do ukončení pravidelného parního provozu v roce 1967. Trať je od roku 1998 kulturní památkou ČR, a to včetně viaduktů, tunelů, násepních propustí a nádražních budov. Pokud se budete chtít po trati projet vlakem, v jízdním řádu pro cestující ji najdete pod číslem 135.

Průvodce po Moldavské horské dráze (ČJ)

Průvodce po Moldavské horské dráze (NJ)

 

Realizace - NOESIS